Leefbaarheid

Bij de diverse uitbreidingen die nu gerealiseerd worden is het belangrijk dat er voldoende ruimte blijft en dat men in een groene omgeving komt te wonen, waarbij groene stroken water, natuurlijke oevers en houtwallen zorgen voor ons groen en waarbij meteen woon en broedvoorzieningen voor de fauna gerealiseerd worden.

We willen de huidige voorzieningen zo veel mogelijk in stand houden, denk hierbij aan sportvoorzieningen en mogelijkheden tot samenkomen in een dorpshuis en centrale buitenruimtes. De mooie wandel en fiets routes in de omgeving geven ook mogelijkheden tot recreatie in eigen omgeving.

Er zijn ook aandachtspunten om de leefbaarheid te verbeteren, denk hierbij aan het aanpakken van geluidsoverlast, het reguleren van de grondwaterstand, de overlast van hondenpoep en de eentonigheid van het openbare groen.

Het uitbreiden van recreatie en speel/spel-mogelijkheden voor jong en oud. We hebben het plein rondom de basisschool en speeltuin t’ Luttertje voor onze jongere kinderen maar we missen nog een voorzieningen voor onze jongeren zoals een trapveldje of een plek om samen te komen. Voor de volwassenen en ouderen zijn er diverse activiteiten van verenigingen in het dorpshuis en bij de sportverenigingen, maar misschien zijn er nog meer wensen op dit vlak.

Aan deze zaken wordt door de bewonersvereniging gewerkt, we brengen dit blijvend onder de aandacht bij de gemeente. Maar door de vele personeelswisselingen is dit voor sommige onderwerpen een traject van de lange adem en moeten aandachtspunten steeds maar weer opnieuw voorgelegd worden.