Na de algemene ledenvergadering van 2018 bestaat het bestuur uit de volgende leden

Wim Hobė

voorzitter

wimhobe

Bestuurslid en lid van de werkgroep Leefbaarheid en WMO. Voorzitter Buurtpreventie,

Sinds december 2007 inwoner van Kerk-Avezaath echter geboren en gewoond in Tiel.
Samen met mijn vriendin Caroline hebben we direct kennis gemaakt met de bewonersvereniging en zijn we werkgroepslid geworden in de werkgroep Leefbaarheid om zo betrokken te zijn bij het wel en wee van ons dorp. Samen met Caroline hebben we medio 2010 buurtpreventie opgericht. Sinds 2011 organiseren we jaarlijks in maart de landelijke opschoondag om ons dorp te ontdoen van zwerfvuil.  Daarnaast ben ik vrijwilliger en was ik mede-coördinator bij ons Mantelpunt. Mijn dagelijkse werkzaamheden liggen op het inkoop en logistieke vlak.
Ik vind een prettig
leefklimaat voor ons dorp belangrijk en wil als lid van de bewonersvereniging hier een (extra) steentje aan bijdrage.

Anja van Malsen

Penningmeester

anja2

In 1969 geboren en altijd in Kerk Avezaath blijven wonen. In het dagelijks leven ben ik actief in de accountancy, bij een kantoor in Ochten. Om meer betrokken te blijven bij het dorp heb ik in november 2015 besloten me aan te sluiten bij het bestuur van de bewonersvereniging.

Het is een leuke club die zich echt inzet voor de bewoners en het dorp.

Jac Turlings

Secretaris

Geboren in 1950 in Echt (Limburg) ben ik na mijn studie Voertuigtechniek in Apeldoorn aan het werk gekomen in 1975 in Utrecht en wel in de OV-wereld.
In dit wereldje ben ik gebleven en in mijn laatste functie was ik o.a. projectleider duurzame voertuigen bij Connexxion.

Intussen woon ik alweer ruim 30 jaar met veel plezier in Kerk-Avezaath en ben ik na mijn pensionering wat meer betrokken geraakt bij het reilen en zeilen van het dorp, o.a. in de RO groep

Sinds een paar maanden werk ik intussen ook als secretaris  voor de bewonersvereniging

Wim van der Hoorn

Bestuurslid & Voorzitter van de Werkgroep WMO

Geboren in Ter Aar (Z-H) ja zelfs in het gehucht Papenveer in 1955. Ik heb in Leiden op de middelbare school gezeten. Daarna ben ik naar de Hogere Tuinbouwschool gegaan in 's Hertogenbosch. Na die opleiding heb ik 7 jaar personeelswerk gedaan. Sinds 1988 werk ik als bestuurder bij FNV bonden in Eindhoven, Deventer en Bunnik. Momenteel werk ik bij vakbond ABVAKABO FNV in Utrecht en kom op voor de belangen van de leden die werken in de zorgsectoren met name de ziekenhuizen en de verpleeg- en verzorgingshuizen.

Eind jaren zeventig ben ik aan een Italiaans meer voor José (Knook) gevallen. Zij woonde in Zoelen. Wij wonen sinds 1981 aan de Tielseweg in Kerk-Avezaath. Nu met onze dochters; Jorie en Djony. In Kerk-Avezaath is het schitterend wonen. Midden in de Betuwe. Dicht bij grote steden en stedelijke voorzieningen. Ik wil een bijdrage leveren om de leefbaarheid van Kerk-Avezaath te behouden en te verbeteren. In plaats van leefbaarheid spreek ik liever over de kwaliteit wonen. Van alle kanten komt er druk te liggen op deze kwaliteit van wonen: schaalvergroting, marktwerking, bezuinigingen. Met elkaar in het kleine verband van de kern kunnen we een positieve invloed uit oefenen op de kwaliteit van wonen. Dat kan door na te gaan wat wijzelf kunnen doen. Dat kan ook door in samenwerking met anderen- denk bv. aan de gemeente- hieraan te werken. Indien nodig moeten we ook het actiemiddel niet schuwen om voor onze belangen op te komen.

Ik sta er nu al van te kijken hoe een kleine groep van bewoners van Kerk-Avezaath elkaar hebben gevonden in de vereniging en een team vormen. De samenbundeling van de bewonersbelangen levert zeer veel kracht op. Een gezicht en een sterke partij naar buiten toe. Daar kunnen we ontzettend veel mee om de kwaliteit van wonen in al zijn facetten te verbeteren.

De bewonersvereniging is geen politieke partij. Dat wil niet zeggen dat we a- politiek zijn. Beslissingen die onze kern raken worden genomen door politieke partijen. We redeneren vanuit het bewonersbelang. Indien nodig zoeken we de politieke beslismakers dan ook op om ze te winnen voor ons standpunt. Een voordeel daarbij is dat de politieke betrokkenheid van de bewoners toe neemt. Als laatste: belangen van (groepen) bewoners kunnen tegenstrijdig zijn. Het bestuur van de Bewonersvereniging zal dat moeten onderkennen en daar een standpunt over in moeten nemen. Daarom is het ook zo belangrijk dat we een vereniging zijn geworden. De discussie over of en hoe we zaken aanpakken kunnen we binnen de vereniging op democratische wijze voeren.

Roos Ferdinandus

Bestuurslid

Na te zijn opgegroeid in een groene wijk in Delft en de beroepsopleidingen: fysiotherapie, haptotherapie, supervisie te hebben voltooid heb ik sinds 1982 een praktijk aan huis voor (kinder) haptotherapie en haptonomische zwangerschapsbegeleiding.
Vanaf 1993 ben ik daarnaast parttime docent aan de Academie voor Haptonomie.

Na een verblijf van zo'n 30 jaar in Rotterdam, wonen Kees en ik nu alweer 6 jaar in Kerk-Avezaath.
Nadat onze kinderen allemaal het huis hadden verlaten was het onze wens om het stadse leven te ruilen voor meer ruimte, rust en vriendelijkheid. Dat is met onze verhuizing naar Kerk-Avezaath goed gelukt!
We genieten dagelijks van alle ruimte en het groen om ons heen en van de vriendelijkheid van de mensen.
Graag wil ik me inzetten om al dit goeds te behouden of waar nodig te verbeteren.

Het bestuur van de bewonersvereniging leek me daarvoor een goede plek. Ik viel met mijn neus in de boter want er is heel veel te doen, en veel te bespreken.
Er staat nogal wat druk op de ketel maar ondanks dat verlopen de vergaderingen met veel respect voor elkaars standpunten en met veel humor.
Een fijne 'club' om bij te horen en om mee samen te werken.

Bestuurswisseling na de Algemene Leden Vergadering 14 maart 2016

De bestuursleden Jacob Dijk en Aart Keij hebben het bestuur verlaten.

Bestuurswisseling op de ALV